יום ראשון, 3 ביולי 2016

תמהיל משכנתא




תמהיל משכנתא הוא בעצם הרכב מסלול המשכנתא שלכם. מסלולי המשכנתא המוצעים על ידי הבנקים מפוקחים על ידי הוראות משרד האוצר ובנק ישראל. מסלולי המשכנתא נבדלים אחד מן השני בעיקר בנושא הריבית – ישנן ריביות שונות אשר ניתן לבחור. להזכירכם, הריבית היא הדרך של הבנק להרוויח ממתן המשכנתא, בדומה לכל הלוואה אחרת. את הריבית משלמים יחד עם ההחזר החודשי. ניתן להרכיב תמהיל משכנתא מכמה מסלולים שונים (בהתאם כמובן להוראות רגולטוריות שונות). כדאיות תמהיל המשכנתא עלולה להשתנות אפילו ברמה השנתית, ולכן יש לקחת בחשבון כי כדאיות עכשווית אינה מבטיחה כדאיות עתידית.

כיצד לבחור תמהיל משכנתא מתאים?

תמהיל משכנתא מתאים ומשתלם הוא דבר אשר משתנה בהתאם למצב הפיננסי במדינה וכמובן בהתאם למצבכם הכלכלי. על מנת לבחור בתמהיל משכנתא מתאים צריך להכיר בצורה טובה את השוק ולדעת לנתח בצורה יעילה את המצב הכלכלי העדכני בישראל. הגורמים המשפיעים על המצב הכלכלי בישראל, ובעקיפין גם על כדאיות תמהיל משכנתא, הם שונים ומגוונים – החל מתנועות בשוק הכלכלי העולמי, דרך שינויים במחירי הנדל"ן בישראל ועד החלטות כלכליות שנעשות על ידי משרד האוצר. במידה ויש לכם את הידע הכלכלי הנדרש, כדאי לבחון את כלל מסלולי המשכנתא הרלוונטים ולבדוק מהו התמהיל המשתלם ביותר עבורכם בהתאם למצבכם הכלכלי הנוכחי והתוכניות הכלכליות שלכם בעתיד.



לא מכירים מספיק את הנושא? פנו למומחה!

כמובן, לרובנו אין את הידע הנדרש על מנת לבנות תמהיל משכנתא משתלם באמת. על כן, כדאי לפנות לגורם מומחה אשר מכיר את הנושא לעומק ובעל ניסיון בבניית תמהילי משכנתא. הגורם המומחה הזה הוא יועץ משכנתא. פנייה לייעוץ משכנתא מומלצת גם לפני שמגיעים לקחת את המשכנתא הראשונה, אך גם במקרים בהם אתם מעוניינים לשנות את תמהיל המשכנתא.

תגובה 1: