יום שבת, 16 ביולי 2016

המערך החשוב של תרומת אוכל לנזקקים



אחד מהנושאים הקריטיים ואף הבהולים ביותר שיש כיום במדינת ישראל, קשור לאי ביטחון תזונתי, והצורך של תרומת אוכל לנזקקים באוכלוסיה שלצערנו לא קטנה עם השנים. אי ביטחון תזונתי משמעותו שהאדם או המשפחה לא יכולים להבטיח לעצמם שהם ישיגו אוכל בכמות המספקת ובאיכות המינימלית הנדרשת באופן אובייקטיבי. לכן, תרומת אוכל לנזקקים היא עניין חשוב כל כך - כי היא מאפשרת לאנשים להתקיים בכבוד המינימלי. חשוב מאד להכיר את מערכי התרומה שיש היום, ולדעת כיצד הם פועלים.



המגזר השלישי נכנס לתמונה
בעבר, המדינה הייתה המתווכת העיקרית בנושא של תרומת אוכל לנזקקים, אך בשנים האחרונות התחום עבר תהליך של הפרטה באופן ניכר. כיום, מי שבעיקר עוסקים בנושא הנ"ל הם ארגוני המגזר השלישי. כלומר - ארגונים פרטיים ללא מטרו תרווח ששמו להם למטרה לדאוג לנושא של תרומת אוכל לנזקקים בעצמם. אמנם לעתים המדינה מסייעת להם - אך לרוב הם מבוססים בעיקר על התנדבות של אנשים מרצונם החופשי.
חשוב מאד להבין שההתנדבות במערכים הללו לא קשורה אך ורק בעצם התרומה של אוכל. לא כולם בהכרח ירצו בכל שבוע הלביא אוכל שהם קנו. אבל יש דרכים אחרות לתרום לנושא של תרומת אוכל לנזקקים - כמו התנדבות בארגון עצמו או מתן שירות בחינם. גרפיקאים למשל יכולים לעצב פרוספקטים בהתנדבות לארגונים הללו, הקופירייטרים יכולים לסייע בניסוח בקשות לתרומה, ואנשים אפילו יכולים לשמש כמוקדנים, כסייענים לוגיסטיים, כנהגים, ועוד.

מה בצעם המטרה?
המטרה של רוב הארגונים שמספקים תרומת אוכל לנזקקים היא מעניינת מאד - כי רובם שואפים להגיע ליום שבו לא יהיה בהם עוד צורך בכלל, ומספר העניים הסובלים מאי ביטחון תזונתי יקטן באופן מהיר. עד שנגיע לימים היפים הללו - כדאי מאד שנירתם כמובן בסיוע לנזקקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה