יום שבת, 16 ביולי 2016

מיחזור משכנתא - המשכנתא הנוכחית היא לא בהכרח עדיין טובה עבורכם



אנשים רבים "נתקעים" עם משכנתא שעלולה כבר לא להתאים למצב הכלכלי הנוכחי. הסיבה לכך היא בעצם ההגדרה של משכנתא – הלוואה שהיא לטווח ארוך מאוד. כשלוקחים משכנתא, לא ניתן להתייחס לשינויים שיחולו במשק ובמצב הכלכלי האישי בעוד כמה שנים. אולם, יש פתרון טוב למצב – מיחזור משכנתא. משמעות מיחזור משכנתא היא למעשה החלפה של המשכנתא הנוכחית באחת אחרת. דבר זה מאפשר להגיע להתאמה טובה יותר בין המצב הכלכלי לגובה ההחזרים החודשיים ולכמות שלהם, עד להחזרת כל הסכום.




ניתן לבצע החלפה של משכנתא באופן שיטיב עם המצב הכלכלי
מיחזור משכנתא הוא תהליך שבו ניתן בסוף לקבל משכנתא שמתאימה יותר ליכולת הכלכלית. בין אם מדובר בצורך לפריסה רחבה יותר של התשלומים כי ההכנסות קטנו, ובין אם מדובר ברצון להגדיל את התשלומים כדי לשלם מהר יותר את המשכנתא, החלפה שלה יכולה להיטיב עם כל אחד. עוד סיבה למחזר את המשכנתא היא שלעתים ניתן להשיג ריבית טובה יותר ובכך לחסוך עשרות אלפי שקלים במצטבר. כמובן שדבר זה מיטיב עם המצב הכספי. חיסכון זה מגיע למרות העמלות שיש לשלם עם ביצוע ההחלפה, כי בסופו של דבר המשכנתא החדשה היא עם תנאים הרבה יותר טובים בהרבה מקרים. אם כן, ביצוע של מיחזור משכנתא יכול להיות משתלם מאוד במקרים מסוימים.

חשוב לבצע השוואה מעמיקה כשרוצים למחזר את המשכנתא
כאשר מעוניינים במיחזור משכנתא, כדאי לדעת שבנקים שונים מציעים עסקאות שונות מאוד אחת מהשנייה. לכן, כדאי לחקור את הנושא בצורה יסודית. עוד דבר שמומלץ לדעת הוא שממש אין חובה להישאר באותו הבנק. השוואה טובה בין מסלולי המשכנתאות השונים מאפשרת לקבל משכנתא חדשה ומשתלמת שתחסוך כסף רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה