יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

עורך דין דיני עבודה



מתי לפנות לעורך דין דיני עבודה?
לכאורה כל מועסק העובד על פי חוזה אישי או קיבוצי מוגן על ידי חוזה זה בפני המעסיק שלו, אבל בפועל כאשר ישנו סכסוך עבודה, הרי שמטבע הדברים כל צד מן הצדדים רואה ומפרש חוזים אלה מהזווית שלו, והדברים מגיעים לכדי מחלוקות עקרוניות אשר עלולות לגרום להפסדים כספיים של מי מהצדדים, ועל כן במקרים אלה יש צורך להעסיק עורך דין דיני עבודה כדי שייצג אתכם גם בשלבי המשא ומתן וגם אם יהיה צורך בבית המשפט.
לכאורה בתי הדין לעבודה פועלים מתוך ראיית זכויות העובדים והקלה של סדרי הדין לטובת התובעים מטבע הדברים. החוק פוטר אותם גם מתשלום אגרה לסעדים בסיסיים כמו: תביעה לשכר עבודה או תביעות מול הביטוח הלאומי וכדומה. אך גם למעסיק עצמו יש זכויות מהותיות, ועל כן מומלץ לשני הצדדים להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה במקרים של סכסוכים ותביעות.

ההליכים העיקריים שדנים בהם בבית משפט לענייני עבודה הם:
  • תביעות  מכוח יחסי עובד מעביד – אלה הן תביעות לשכר עבודה או להלנתו, או תביעות בקשר להפרשות לקרן הפנסייה של העובד, או תביעה לפיצויי פיטורין. יש מקרים לא מעטים אשר בהם מעסיקים עלולים לטעון בסוגיית פיצויי הפיטורין כי העובד התרשל בעבודתו, או מעל באמון של מעבידיו, ועל כן הדבר זהה להתפטרות אשר אינה מחייבת תשלום פיצויים על פי החוק במדינת ישראל. התייעצות עם עורך דין דיני עבודה עשויה לשלול טענה זו. גם תביעות בגין זכויות כאלה ואחרות אשר מגיעות לנשים בהריון או לאנשים אשר נקראו לשירות מילואים, ואף במקרים מסוימים תביעות בגין הטרדה מינית במקום העבודה הן מסוג התביעות הללו.
  • תביעות נגד הביטוח הלאומי – הביטוח הלאומי מופקד על תשלומי קצבאות שונות כמו קצבת נכות, סיעוד, זקנה, שארים, מזונות וכדומה. בית הדין לענייני עבודה הוא בעל הסמכות לדון בתביעות שכאלה ובערעורים על הביטוח הלאומי. התייעצות עם עורך דין דיני עבודה תסייע לכם רבות גם בסוג תביעות אלה וגם בתביעות נגד משרד הבריאות עבור גמלת ניידות וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה