יום שישי, 15 בנובמבר 2013

נהיגה בשכרות



נהיגה בשכרות – כיצד להימנע
אין כל צל של ספק כי נהיגה בשכרות היא אחת ממכות המדינה הגורמות לסבל ולמוות של אנשים רבים ורשויות אכיפת החוק פועלות באופן ברור והחלטי כנגד עבריינים אלה. מדובר בתופעה לאומית והיא קיימת בכל שדרות העם ללא קשר למעמד זה או אחר או לאיזור גיאוגרפי כזה או אחר בארץ.
נהיגה בשכרות היא עבירה פלילית
יש לזכור את העובדה כי נהיגה בשכרות היא גם עבירה פלילית לכל דבר. אל תקשיבו לחבריכם אשר מספרים לכם אחרת, ואל תאמינו לעצמכם כאשר אתם אומרים כי אתם יכולים לנהוג ללא בעיות אם שתיתם. עבירה פלילית גוררת אחריה רישום פלילי, והדבר אינו מקל אל אף אחד למצוא עבודה, ובמיוחד כאשר מדובר בצעירים בתחילת חייהם ללא נסיון כל שהוא כזה או אחר. כדי למנוע זאת פשוט מאד אל תנהגו אם שתיתם, וכמו כן אל תיסעו עם אדם אשר שתה אלכוהול, ופשוט תקחו מונית הביתה במקרים מן הסוג הזה. גם אם זה יעלה לכם קצת יותר ממה שחשבתם זה עדיין זול יותר מהחיים שלכם ושל חבריכם ללא כל עוררין.


אחריות זה שם המשחק
חשוב לציין, כי בנושא נהיגה ושתייה אין לשבת על הגדר. אם שתיתם - לא נוהגים. אם חבריכם שתו - גם הם לא נוהגים. רבים מקבוצות החברים אשר נוהגות לבלות יחד ממנות אחד מן החברים שלא ישתה כלל (!) והוא זה שינהג את כולם הביתה לאחר הבילוי. בנוסף, אם אתם רואים כי חבר בעל השפעה ושתוי גורם לחברים להיכנס לרכב שברצונו לנהוג, עליכם לעשות הכל כדי למנוע זאת. לא מספיק שאתם בלבד לא תיסעו איתו, אלא יש לגרום שהוא עצמו לא ינהג ברכב לאחר ששתה. זכרו כי אתם אחראיים על חיי חבריכם בכך שתמנעו מהם לנהוג כשהם שיכורים, ובכך שתמנעו מעצמכם לנהוג במצב שכרות, ואין להקל ראש בכך כלל. גם אם הדברים עלולים לגרום לריבים בין חברים טובים. כאשר יום המחר יגיע וכולם יתעוררו במיטותיהם בשלום תוכלו גם להתפייס ולהמשיך להיות חברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה