יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

פירוש חלומות



פירושים מכל הסוגים

החלומות האנושיים הם שונים, מגוונים, מרתקים ולעיתים אף מבלבלים. כל אחד חולם על משהו אחר, חש משהו אחר ומבין את רק את מה שהוא אמור להבין. עם זאת, ההיסטוריה הארוכה של פירוש חלומות הצליחה לבנות מילון מושגים המשותפים לכל החולמים. הינה כמה דוגמאות.


עולם החי והצומח


חלומות בהם האדם רואה אריה קשורים למחשבותיו של האדם על שליטה באחרים ועל הדרכים להיות דומיננטי בחברה. פירוש חלומות של ארנב לעומת זאת מסמל ביישנות ודאגה מהאויבים הטבעיים של האדם. חלומות על עורבים מביאים איתם אי נעימות מסיטואציה מסוימת בחיים או מסכנה האורבת לאדם. עכבר המופיע בחלום מסמל סיטואציה שמציקה לאדם שלא תעלם כך סתם. עצים מסמלים התפתחות והתקדמות המצפה לאדם וגם את שורשיו הפנימיים. עציצים קשורים לשביעות רצון מאיך שהדברים מסתדרים או לא. פירות מסמלים את הרצון של האדם לטפל באנשים שמסביבו בצורה אימהית.


בני אדם

חלומות על אבא מסמלים את המצפון של האדם, את הערכים עליהם גדל, את היכולת לקבל החלטות ואת המוסר שלו המבדיל בין טוב לרע. פירוש חלומות על אימא מסמלים את האינטואיציה של האדם ואת העולם הרגשי, כאשר חלומות אלה בדרך כלל קשורים ביכולת קבלת החלטות המובילות אל הגשמת החלום. אישה בהיריון מסמלת התחלה חדשה או כיוון חדש בחיים. אישה זקנה בחלום מסמלת ניסיון וחוכמת חיים. החלום על חבר או אדם מוכר משקף את התכונות האישיות של האדם המבוססות על מה שהם חושבים במציאות על האנשים שבחלום. 


 

חפצים

אם האדם ראה בחלומו אבן גדולה – סימן שהוא מרגיש שהוא חזק ומלא ביטחון עצמי ואילו אם הוא ראה אבן קטנה ומתפוררת סימון שהוא חרד ולא בטוח בעצמו. אוטו בחלום אחראי לסמל לאדם את התקדמותו כתוצאה מקבלת החלטה. בובה בחלום מסמלת צייתנות ומשמעת. ארנק משקף את זהותו החברתית של האדם ואת טיב הקשרים שלו שנועדו לסייע לו בהגשמת החלומות, בעיקר חלומות פיננסיים. אם האדם רואה את עצמו מחזיק כוס ממנה הוא שותה, הרי זו השתקפות של רמת הביטחון שלו לגבי משימה שהוא מתכנן לעשות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה