יום ראשון, 21 באפריל 2013

הלוואות



הלוואות לכל מטרה
אין זה סוד כי עד לפני כמה שנים המוסד היחידי כמעט שהעמיד הלוואות לציבור היו הבנקים. כולם ידעו שיש גם שוק אפור, אבל אף פעם לא יכולת לדעת האם השוק האפור הוא לא השוק של העולם התחתון שלאף אחד אין חשק להתעסק איתו ובטח שלא בתחום הלוואות כספים. בשנת 2008 נכנסו לתוקפם תקנות חדשות בעקבות וועדת בכר שפתחה את שוק ההלוואות לתחרות והמדינה מאפשרת גם לגופים חוץ בנקאיים לעסוק במתן הלוואות. הלוואות אלה מכונות לרוב הלוואות לכל מטרה שכן הן אינם מצריכות ממבקש ההלוואה להסביר לשם מה הוא זקוק לכסף.
הלוואות מגופים חוץ בנקאיים
בעקבות הרפורמה נפתחו הדלתות לגופים פיננסיים חוץ בנקאיים לעסוק במתן הלוואות. גופים אלה הם חברות האשראי, חברות ביטוח וגם חברות פרטיות להלוואת כספים שעובדות באישור המדינה ובפיקוח. מדובר בחברות פיננסיות גדולות ומכובדות, כך שאין כל חשש מאמצעי גבייה שאינם מקובלים, מאיומים או מפגיעה פיזית בלווה. גופים אלה מתחרים בינהם על כיסו של הלקוח ומחירי ההלוואות רק יורדים.
הלוואות
 
הלוואות תחרותיות
הרפורמה שפתחה את הדלת למוסדות רבים להעמיד הלוואות לציבור הפכה את השוק למאד תחרותי, מה שאומר תנאים טובים יותר ללקוח. כלומר, בחפשכם הלוואה לרכישת רכב או לסגירת מרפסת בדירה עשו סקר שוק מהיר ותגלו כי במקומות שונים תקבלו תנאים שונים שיכולים לחסוך לכם כסף רב.
ומה עם הלוואות דרך הבנקים?
אין צורך לרחם על הבנקים. אלה ממשיכים להיות הגוף המלווה העיקרי במשק בכל הקשור להלוואות גדולות וארוכות טווח כמו הלוואות משכנתא, הלוואות לעסקים וכיוצא באלה. גם לשוק ההלוואות הבינוניות נכנסו הבנקים ולאחרונה הם מציגים תנאים משופרים ויעילות פרוצדוראלית. הבנקים נכנסו גם הם לתחרות והם מציעים תנאי הלוואה נוחים לסכומים של עד כמה עשרות אלפי שקלים.
אם אתם זקוקים להלוואה כל שהיא לכל מטרה באשר היא, חשוב מאד שתבצעו סקר שוק מקדים בכל הגופים החוקיים והרלבנטיים אשר מספקים מימון לאנשים פרטיים או לעסקים שונים, ובסופו של דבר תבחרו את ההלוואה בתנאים המתאימים לכם יותר מכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה