יום שני, 22 באפריל 2013

אקס פקטור



אקס פקטור היא תכנית ליהוק כשרונות מבטיחים בעולם המוסיקה ולא רק. על המתמודדים להיות בעלי יכולות ווקאליים מרשימים, יכולת להפגין פרפומיות על במה ברמה גבוהה, לרקוד לפלרטט עם הקהל, ולהוביל מופע ברמה בינלאומית. תכנית הריאליטי הכובשת מבקשת למצוא אקס פקטור, את הכוכב הגדול הבא בתעשיית המוסיקה העולמית.

את הפורמט הבריטי אקס פקטור הגה ויזם המפיק הנחשב בעולם – סיימון קאוול. בישראל אנו בעיקר מכירים את קאוול משום ששימש כשופט בתכנית מתחרה לאקס פקטור – אמיקן איידול האמריקאית באמריקן איידול שימש קאוול לשופט הקשוח ביותר, זה שהיה קשה לחדור אליו. ואילו כאשר קאוול אהב מתמודד, ברור היה לאותו מוצלח שהוא הולך להיות כוכב גדול מכפי שחלם. 

אקס פקטור

אקס פקטור יצא אל העולם והפך להיות פורמט טלוויזיוני מצליח ביותר. את הפורמט רכשה הזכיינית 'רשת' בערוץ 2 ובקרוב נזכה לחוות את המופע הטלוויזיוני הגדול – אקס פקטור.

ראשית אנו נצפה על בימות אקס פקטור באודישנים שיחרצו דינם של המתמודדים. השופטים באודישנים הם אמנים מנוסים בעצמם, והם בהמשך ישמשו כמורי הדרך של הכשרונות שיבחרו לעצמם. כל שופט יאמן מתמודדים אחרים, יטפח ויכשיר לקראת המופע שבכל פרק של אקס פקטור.

אקס פקטור תעלה על בימותיה מופעים מושקעים בסדרי גודל הרחוקים ממה שאנו רגילים לצפות בטלוויזיה, ואין כל ספק כי זוהי תכנית ריאליטי שגם תכריז מלחמה על מתחרותיה הדומות (כוכב נולד ואחרים). אני מניחה, כי יש די מעריצים לכולם, אולם חוויה חדשה ומרגשת כפי שנראה בארצות ניכר והפופולאריות ששם משיגה אקס פקטור, ייתכן שנחווה כאן שינוי. אולי הציניקנים שבתוכנו יגעלו מרמת ההשקעה בהפקה של אקס פקטור, אבל אי אפשר שלא להתרשם מהנעשה בחו"ל.

לכל מתמודדי אקס פקטור נותר רק לאחל הצלחה גדולה. השתדלו לשמור על מראה אסתטי מול מצלמה, לתרגל שיעורי פיתוח קול, לחשוב היטב איזה סגנון וז'אנר יאפיין אתכם על במה, מהם הצבעים המחמיאים לכם ביותר לפני שאתם מתמסרים לסטייליסטים מטעם ההפקה וכל הכנה נפשית שבדרך. אנו מצפים להפתעה החדשה של קיץ 2013 ונקווה לעונה מצויינת וסוחפת של אקס פקטור ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה