יום שבת, 26 בינואר 2013

סקר סיכונים בארגון



סקר סיכונים בארגון – פעולה חשובה וחיונית ביותר לכל ארגון
בניגוד לדעה הרווחת, כי, ארגונים הינם חזקים וחסונים מאין כמוהם, הרי ומדובר בהנחה מוטעית מן היסוד. בטח כאשר בעידן הפוסט – מודרני של המאה ה – 21, כל ארגון, קטן, בינוני וגדול חשוף ואפילו 'ערום' בפני אין ספור סיכונים. באופן מובן ביותר, כל ארגון משקיע משאבים אנושיים וכלכליים גדולים ביותר באיתור סיכונים אלו וטיפול בהם. בין הפעילויות האמורות בולטת בעיקר הפעולה של סקר סיכונים בארגון, פעולה חשובה וחיונית ביותר לכל ארגון וארגון.

כל מה שצריך לדעת על סקר סיכונים בארגון
סקר סיכונים בארגון כשמו כן הוא, כלומר, מדובר בסקר אשר בא לידי ביטוי במסגרת של סקירה וראיונות בקרב עובדים וגורמי ניהול בארגון, אשר מספרים ואפילו מתריעים מראש אודות סיכונים כאלה או אחרים לארגון. באופן מובן ביותר, סקר סיכונים בארגון הפך ממש למתודה במסגרת כל ארגון כזה או אחר, וזאת באופן שהוא נעשה ומתרחש אחת לרבעון (בדרך כלל), 'דולה' אין ספור נתונים אשר ממופים ומנותחים בעיקר על ידי אנשי הארגון או בעלי מקצוע ייעודים חיצוניים.

סקר סיכונים בארגון – מפאת כל הסיכונים הבאים
ללא ביצוע ויישום של סקר סיכונים בארגון, ייתכן וארגונים רבים יצטרכו להתחיל לבצע 'ספירה לאחור' – בעיקר מפאת העובדה, כי, כל סקר סיכונים בארגון חייב להיעשות מפאת כל הסיכונים הבאים: אבטחת מידע / יציבות פיננסית / מידע משפטי / סיכונים תפעוליים וסביבתיים ועוד. במילים אחרות, מעצם תוקף קיומו ופעילותו, כל ארגון חשוף בפני אינספור סיכונים אשר בהם הוא פשוט 'חייב' לטפל ו'לתחזק' כל העת.

סקר סיכונים בארגון חייב להיות יסודי, שיטתי וממוקד
גם סקר סיכונים בארגון, אשר 'נשען' ומבוסס על פלטפורמה ברמה הגבוהה ביותר מבחינה טכנולוגית, כלל לא יצליח לממש את המטרות והיעדים שלו במידה והוא לא יסודי, שיטתי וממוקד. הלכה למעשה, כל סקר סיכונים בארגון חייב לכלול בתוכו את כל הפעולות הבאות: הגדרה וזיהוי סיכונים / הערכה וכימות סיכונים / בניית תוכנית היערכות וטיפול בסיכונים / בקרה, מעקב וניהול אחר סיכונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה