יום רביעי, 30 בינואר 2013

על ניתוח טכני ועל מגמות בשוק ההון



בבואכם להשקיע בבורסה, אין כל צל של ספק כי חשוב מאד שתצויידו בכלים יעילים על מנת למקסם את האפשרות להרויח היטב. אחד מן העקרונות הבולטים ביותר בתוך ניתוח טכני הוא העיקרון של לסחור עם המגמה. במובן מסוים, ניתוח טכני אומר לכם לא לנסות ולקבל החלטות פזיזות בניגוד למגמה שמצטיירת. יש אמנם סוחרים בשוק ההון שמנסים לקבל לעתים דווקא את ההחלטה ההפוכה, אולם הניתוח הטכני גורס כי ברגע שמתחילים לזהות מגמה (ועל אחת כמה וכמה אם ניתן לחזות אותה) - יש להצטרף אליה ולפעול לפי הכיוון שלה בהקדם האפשרי.

מתבסס על חוכמת ההמון
העיקרון של ניתוח טכני בסחר לפי המגמה, מבוסס בין השאר על העיקרון של פסיכולוגיית ההמון וחוכמת ההמון. העיקרון הוא פשוט למדי: אמנם את צעדיו של היחיד קשה יחסית לחזות, אבל את הצעדים של ההמון הרבה יותר קל לראות, שכן לרוב ההמון נוטה גם הוא לסחור בכיוון מגמה. לכן ברגע שמתחילה מגמה, אזי לפי ניתוח טכני יש לצפות שעוד ועוד אנשים יצטרפו אליה במהירות, ואין לנסות להתנגד אליהם.

  
ללכת בעקבות החברות הגדולות
עם זאת, קיים ביסוס נוסף לכך שהעיקרון של ניתוח טכני הוא לסחור עם המגמה, וזה ביסוס שטוען כי מה שמשפיע על המגמות אלו הן דווקא החברות הגדלות. מכאן נגזרת הנחה פשוטה מאד - לחברות גדולות בשוק יש אנליסטים, כלכלנים, וצוות ניתוח מקצועי מאד, כך שאם החברה מחליטה לסחור במגמה מסוימת - כדאי לעקוב אחריה ולעשות כמותה, כי ככל הנראה הכלים שלה מאפשרים לה לקבל החלטות מושכלות ואיכותיות.

ואיך ממזערים את הסיכון?
עם זאת, ברור שבסופו של הדבר השורה התחתונה בסחר באמצעות ניתוח טכני היא לדעת כיצד לזהות את המגמה. אם מזהים אותה מוקדם מידי אפשר לטעות כי בפועל זו איננה באמת מגמה. אם זה מאוחר מידי - היא עלולה להיגמר ואי אפשר למצות את מלוא הפוטנציאל שלה. לכן, יש מגוון של כלים שניתן ללמוד, ובאמצעותם מזהים את המגמה ברגע המתאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה