יום רביעי, 30 בינואר 2013

מס שבח מקרקעין



מה המשמעות של מס שבח מקרקעין?
מדינת ישראל היא אחת מן המדינות אשר מטילות לא מעט מיסים על האזרחים שלהן על מנת לייצב את כלכת המדינה בצורה טובה. יש סוגים רבים ומגוונים של מיסים אשר חלים על האזרחים. כבר מקום המדינה, נקבע אחד מהמסים המרכזיים ביותר בה - מס שבח מקרקעין. הרקע לחקיקה של מס שבח מקרקעין הוא פשוט לדמי. ההנחה הייתה, כי עסקות הנדל"ן הן בעלות שווי רב, ולכן יוכלו להכניס סכום נאה לקופת המדינה. המשמעות היא כזו - כאשר אדם מוכר נכס מקרקעין שהיה בבעלותו, והוא מרוויח כתוצאה מכך (שכן הוא מוכר את הנכס במחיר גבוה יותר מאשר שקנה אותו) - עליו לשלם את מס השבח שהוא נגזרת של אותו רווח.

ומה קורה בפועל?
בפועל, לא כל אדם נדרש לשלם כיום מס שבח מקרקעין. מי שנדרשים לשלם מס זה, הם אנשים אשר באופן מובהק מקיימים רווחים שונים כתוצאה מעסקאות הנדל"ן. לכן, המדינה גיבשה רשימה ארוכה למדי של פטורים עבור מס שבח מקרקעין שיוכלו לסייע לכם להיפטר מהמס. כמו כן, ישנה רשימה של הנחות לחלקים שונים בציבור כמו לדוגמה עולים חדשים.


 
מי זכאי לפטור?
בראש ובראשונה, מי שפטורים מתשלום של מס שבח מקרקעין הם אנשים אשר בבעלותם רק נכס נדל"ן אחד אשר משמש אותם למגורים. שימו לב כי לצורך כך עליכם להוכיח שני דברים: ראשית, שהנכס אכן משמש אתכם למגורים. שנית - כי אין לכם נכס נוסף. אפילו אם יש לכם שני נכסים שמשמשים אתכם למגורים לסירוגין - עליכם לשלם עבורם מס שבח מקרקעין.

הפטור הקלאסי ל4 שנים
פטור נוסף שאפשר להשיג כדי לא לשלם מס שבח מקרקעין הוא הפטור שקובע שאדם לא צריך לשלם את מס השבח, כל עוד עסקת המקרקעין האחרונה שעשה הייתה לפני 4 שנים לפחות. פטור זה הוא נפוץ ונוח מאד, משום שהוא קובע כי לאדם יכול להיות גם יותר מנכס אחד. עם זאת - גם כאן חשוב להבין שמדובר על דירת מגורים אשר נמכרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה