יום שבת, 4 במאי 2013

השתלת שיניים



מה היא השתלת שיניים?
השתלת שיניים כבר זמן רב נמצאת בז'רגון של רפואה השיניים. החל משנות השמונים, הפכה השתלת שיניים לטיפול מהמבוקשים בישראל. השתלת שיניים תבוצע כאשר קיים חוסר בשיניים מסוימות. השתלים בהם משתמש רופא השיניים לתהליך השתלת שיניים, הם מעין דיבלים בעלי הברגה.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים הלכה למעשה?
בטרם ביצוע ההשתלה, מתבצעים קידוחים מתאימים. קידוחים אלו מהווים את היסודות לשתלים. לאחר השתלת שיניים, ישנה תקופה של קליטה, ובה הגוף קולט את השתלים החדשים. על פי רוב, ייקלט השתל אחרי תקופה של כשלושה חודשים בלסת התחתונה. לגבי הלסת העליונה - הרי שמדובר בתקופת קליטה של כשישה חודשים. לאחר הקליטה, עוברים השתלים תהליך "חשיפה" ועליהן תונח מה שנקראת "כיפת ריפוי" - אשר מוחלפת לאחר כמה שבועות במבנה המוברג לתוך השתלים. אותו מבנה מעוצב בהתאם לצורך הספציפי. תהליך השתלת שיניים עשוי לארוך כחצי שונה או אף יותר מכך.

תהליך השתלת שיניים תותבות
תהליך אפשרי נוסף אשר יכול לחסוך כאבים מהשתלת שיניים באמצעות שתלים - זהו תהליך של השתלת שיניים תותבות. השתלת שיניים כזו, כוללת גשר חרסינה המורכב על השיניים, כולל אלו החסרות, ובעצם ממלא את מקומן של החסרות בכתרים או בשיניים תותבות. השתלת שיניים כזו כוללת סוגים שונים של השתלים המיוצרים על ידי יצרנים שונים, המנסים לשפר את הצלחת הטיפול של השתלת שיניים. קיימים שתלים השונים בצורת אחיזתם משתלים רגילים, וישנם שתלים השונים בחומר בהם הם מצופים - חומר האחראי על אופן קליטתם במערכת הפה.

חשיבותה הגדולה של  השתלת שיניים
קיימת חשיבות רבה למדי בתהליך השתלת שיניים:
1. נשירת שן אשר עשויה להביא להיחלשותה ולהתפרקותה עם הזמן של עצם הלסת.
2. שן חסרה מביאה להטייתן ותזוזתן של השיניים הבריאות, מה שעשוי להוביל לשמירה לקויה  ביותר ולא רצויה של ההיגיינה ודלקות חניכיים שונות כאלה ואחרות.
3. שן חסרה עשויה לפגוע ביציבותן של שיניים סמוכות, מה שיגרום בסופו של דבר לכאבים במפרק הלסת ולבעיות בתהליך הלעיסה ללא כל צל של ספק עם הזמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה