יום ראשון, 19 במאי 2013

רישום חברה חדשה



מדוע רישום חברה חדשה מחייב בתקנון?
כאשר אתם מעוניינים לבצע רישום של חברה חדשה, אתם צריכים בין השאר לספק למשרד המשפטים את תקנון החברה. יש לשים לב לכך, כי תקנון לא נדרש כאשר אתם מקימים עסק חדש בתור עוסקים מורשים ועצמאיים לצורך הענין. אז מדוע נדרש תקנון של חברה ולמה הוא משמש? משום שהחברה היא ישות משפטית נפרדת לחלוטין, אשר גם צריכה להתנהל לפי כללים מוגדרים. תקנון החברה מגדיר את כל אופי הפעילות של החברה, מן המטרות, ועד לחלוקת המניות.

מה צריך להיות בתקנון?
כאשר אתם מנסחים תקנון עבור רישום חברה חדשה, חשוב מאד כי הוא יכלול קודם כל את שם החברה ואת מטרתה בראש ובראשונה. יש לציין, כי השם של החברה חייב להיות שם אשר איננו פוגע בציבור כלל וכלל, וכמו כן שם, אשר איננו סימן מסחרי רשום של חברה אחרת, או נועד להטעות את הציבור, ולחשוב כי מדובר בחברה אחרת. באשר למטרת החברה – הרי שהיא צריכה להיות כמובן גלויה בעת רישום חברה חדשה, וכמובן להיות מטרה אשר חוקית בתחומי המדינה.

  
החלוקה של המניות
כאשר אתם מבצעים רישום חברה חדשה, הרי שעליכם לנסח בתקנון החברה גם את החלוקה של נכסי החברה בין בעלי המניות השונים. חשוב מאד לציין, כי החלוקה הזו רלוונטית, גם אם אתם הבעלים היחידים של החברה. כמו כן, בעת רישום חברה חדשה יש להצהיר מי הם חברי הדירקטוריון של אותה החברה. את חברי הדירקטוריון, יש להחתים על הצהרה כי הם מודעים לאחריותם, ואת ההצהרות הללו לאמת על ידי עורך דין מוסמך.

האם ניתן לשנות את התקנון?
חשוב מאד לציין, כי כאשר אתם מנסחים את התקנון של החברה בעת רישום חברה חדשה, אין זה אומר כי התקנון צריך להיות קבוע לצורך הענין. יש לציין, כי לפי ההוראות של משרד המשפטים במדינת ישראל, מנהלי החברה וחברי הדירקטוריון רשאים לשנות בכל עת אשר יחפצו את סעיפי התקנות השונים, וזאת באמצעות רוב רגיל, אלא אם כן התקנון כמובן קבע אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה