יום ראשון, 19 במאי 2013

מט"ח



כיצד מתקיים סחר של מט"ח?
הסחר במטבע חוץ, או כמו שהוא נקרא בקיצור סחר במט"ח, נחשב לאחד מן השווקים הגדולים ביותר בעולם. בהערכה שמרנית יחסית, מדובר על שוק מיוחד במינו, אשר מגלגל מידי יום ביומו מאות מיליארדי דולרים, והאמת היא, כי אין זה מפתיע כלל וכלל. למעשה, השוק של סחר דרך מט"ח הוא לא אחד ויחיד, ומדובר על מספר שווקים אשר מופרדים לפי שערי המטבע. כך בעצם קיים שוק של סחר בשקל מול הדולר, שוק של השקל מול האירו, שוק של הדולר מול האירו, וכיוצא בזה.

על מה השוק הזה מתבסס?
הרעיון של סחר דרך שערי מט"ח, מבוסס על כך שאף מטבע לא נמדד בזכות עצמו, אלא תמיד נמדד בעצם ביחס למטבעות אחרים. בעבר, התקן עבור מט"ח לא היה מטבע בעצמו, אלא תקן הזהב. כיום, התקן הוא סביב הדולר האמריקאי, למן שנות ה - 70. על כן, הדולר האמריקאי הוא גם המטבע הסחיר ביותר בעולם. יחד עם זאת, יש עוד מטבעות רבים אחרים בשוק כמו האירו האירופי, הין היפני, הליש"ט הבריטי, ועוד מספר מטבעות. 




משקיעים בשערים עצמם
חשוב מאד להסביר כי השוק של סחר באמצעות מט"ח, לא מתייחס לערך של המטבע עצמו, אלא אך ורק לירידות ולעליות של מחיר השערים. כלומר, כאשר אתם סוחרים במט"ח, אינכם סוחרים במטבע הקשה עצמו, אלא רק יכולים להרוויח או להפסיד כתוצאה מן השינוי בערך המטבע לעומת מטבע אחר. לרוב בישראל מדובר על הסחר של השקל החדש מול מטבעות זרים אחרים, אף כי אפשר להשקיע גם בהפרשי שערים בין מטבעות אחרים.

האם זה רווחי?
השוק של מט"ח נחשב לאחד מהשווקים הרווחיים ביותר בעולם כולו, גם בעידן של משברים כלכליים רבים. הסיבה לכך היא שלרוב כאשר מטבע אחד יורד - יש מטבע אחר שעולה. עם זאת, חשוב תמיד לבצע את המסחר בזהירות רבה. אם החלטתם להיכנס לתחום של סחר במט"ח, יש להתייעץ עם אנשי השקעות רציניים ואחראיים, ולהיעזר בשירות של בית השקעות או ברוקר בעל ניסיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה