יום שבת, 11 במאי 2013

קניית דירה



דגשים חשובים בעת קניית דירה מקבלן

מלבד בדיקת הקבלן, על מנת להבטיח כי לא מדובר על אדם אשר לא יעמוד בהתחייבויותיו, קניית דירה מקבלן דורשת היערכות נוספת על מנת להבטיח כי פרויקט הבניה יסתיים בהצלחה ותיהנו מתהליך מסודר וחוקי של קניית דירה מקבלן עד לקבלת הנכס המוכן. חשוב לציין, כי בהתאחדות הקבלנים בישראל ישמחו לסייע לכם לערוך את הבדיקה של הקבלן ולאחר מכן תוכלו כמובן לצאת אל הדרך.

האם יש משמעות לבעלות על הקרקע בעת קניית דירה מקבלן

בדיקות מסוגים שונים, כמו האם הנכס רשום במרשם המקרקעין, מי הוא בעל הזכויות על הנכס ומה הן הזכויות שלו - אלה בדיקות יסוד אשר יש לעשות בכל מקרה וגם לפני קניית דירה מקבלן. מומלץ גם להוציא את נוסח טאבו על מנת לוודא כי הפרטים נכונים. זאת תוכלו לעשות באמצעות מספר גוש וחלקה אשר ניתן לקבל מהקבלן או במידה ותפנו ליחידה למיסוי מקרקעין.



בדיקה של היתרי בניה על פי חוק

היתרי בניה קשורים לחוקיות הבניה. ללא היתרי בניה אין הקבלן או כל גורם אחר רשאי לבנות בנייה כלשהי. לפני קניית דירה מקבלן, יש לבדוק את היתרי הבניה שקיבל הקבלן. מלבד היתרים אלה, על הקבלן להציג גם אישורים מטעם מס הכנסה ומס רכוש, וזאת על מנת לבדוק כי אין לרשויות השונות מניע כל שהוא לרשום את הנכס על שמכם בסיומו של תהליך הבניה.

עריכת חוזה מכירה עם הקבלן 

תהליך עריכת חוזה מול הקבלן הוא אחד מן התהליכים החשובים במהלך קניית דירה מקבלן. על החוזה להכיל סעיפים כגון גובה הפיצוי במידה ויחול עיקוב בסיום הבניה, הבטחה מצד הקבלן לקיים בדיקה מקיפה של המבנה לפני המסירה וגם אורך האחריות, שעל הקבלן לספק לכם בסופו של דבר. אחריות זו תבטיח לכם בעת קניית דירה מקבלן כזה או אחר, כי במידה וימצאו במהלך השנה הראשונה תקלות כל שהן אשר קשורות לנושא הבניה, הקבלן יבצע את התיקון הדרוש על חשבונו עד אשר יביא את הנכס למצב תקין לחלוטין לכל הדעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה