יום שלישי, 12 בינואר 2016

מחזור משכנתא




בעשור האחרון אנו רואים המולה גדולה שנעשית סביב הנושא של מחזור משכנתא, המטרה של מחזור משכנתא הינה להיטיב את תנאי המשכנתא  הקיימת ולשלם פחות כסף לבנק לאורך השנים בהחזר ההלוואה. עושים זאת באמצעות סילוק המשכנתא הקיימת ולקיחת הלוואה חדשה בתנאים טובים יותר במקומה. בעוד שבשנים קודמות לקחתם משכנתא בריבית גבוהה, הרי שבשנים האחרונות הריבית ירדה באורח פלא ונוצר חלון הזדמנויות עבור מחזור משכנתא. בנוסף, המערכות הבנקאיות הוציאו לשוק כמה מסלולי הלוואה אטרקטיביים וחדשים לאלה מכם אשר לוקחים משכנתא חדשה ולממחזרים משכנתאות
קיימות.

היתרונות של מחזור משכנתא -

* "אמרו לנו בבנק שנצטרך לשלם קנס אם נמחזר את המשכנתא שלנו" – טענה זו נכונה, מחזור משכנתא עלול להיות כרוך בעמלה של פירעון מוקדם, במיוחד כאשר הריבית במשק נמוכה כל כך, כמו היום. יחד עם זאת, עמלת הפירעון המוקדם לא משולמת במזומן לבנק, אלא מצטרפת לסכום המשכנתא ונפרסת על פני תקופת המשכנתא. בנוסף, מחזור משכנתא יוביל אתכם לחיסכון אדיר, כך שלעמלת הפירעון אין שום משמעות כאן והיא ממש מתבטלת.

* "אין סיכוי שאפשר לשפר את המשכנתא שלי, קיבלתי את הריביות הכי נמוכות שהיו באותה תקופה" – גם במידה וערכתם השוואה בכל הבנקים ואתם מאמינים שהבסתם את הבנק עדיין עליכם לקחת בחשבון שתי סיטואציות: האחד, גובה הריבית הוא לא בהכרח הנתון הכי חשוב במשכנתא שלכם, וחשוב לבדוק שגם מסלולי המשכנתא הם הטובים ביותר בנקודת הזמן הנוכחית; שנית, מדובר בשוק דינמי והריביות בו מתעדכנות כל הזמן, כך שיכול להיות מצב שתקבלו ריבית יותר נמוכה מאשר קיבלתם באותה תקופה.

* "יש לנו משכנתא שכבר רצה, מדוע שהבנק יסכים למחזר אותה בהנחה שהוא מפסיד מזה"? – אין אף הצדקה להשאיר משכנתא שהיא אינה טובה עבורכם, אשר גורמת לכם להפסדים כל חודש ובטווח הארוך. הבנק לא חייב להסכים על מחזור משכנתא, אבל כשמנהלים בצורה נכונה משא ומתן עם הבנק הוא יסכים למחזר מאשר להפסיד לקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה