יום שבת, 2 בינואר 2016

תהליך מחזור משכנתאות



נראה כי המצב הכלכלי ורוע הגזרות מחריף ויותר ויותר זוגות צעירים לא מצליחים לממש את חלומם ולרכוש דירה. בשנים הראשונות בוודאי גרתם עם אחד ההורים ואז כשנולדו הילדים עברתם לשכירות, אבל גם מצב זה הוא לא אופטימלי במיוחד, הרי לשלם שכירות זה כמו לזרוק את הכסף לפח וכך אתם יותר מתרחקים מהחלום הנכסף שלכם לרכוש דירה, ולכן, בצעד נואש, אזרתם אומץ, אספתם את כל מתנות החתונה שקיבלתם, לקחתם משכנתא וקניתם דירה חדשה. קורה שקונים דירה חדשה אבל לא בתנאים נוחים, אבל לא הייתה לכם ברירה – אז לקחתם אותה. כיום יש אפשרות לשנות את המשכנתא שלקחתם באמצעות מחזור משכנתאות. 




מה הוא מחזור משכנתאות ומה עליכם לעשות בטרם תיקחו אותה?
מחזור משכנתאות הוא הליך שבו אתם מחליפים את המשכנתא שיש לכם במשכנתא חדשה, עם תשלומים נמוכים יותר או החזרים חודשיים שונים. כך שיטת התשלומים או פריסת ההחזרה שלכם תהיה יותר נוחה לכם. המצב האידיאלי עבור מחזור משכנתאות הוא כאשר המשכנתא היא מעל למאה אלף ₪ והיא בעלת ריבית של 5.6 ומעלה, או לחילופין כאשר נותרו לכם יותר מעשר שנים להחזיר את המשכנתא. על מנת לקבל אופציה מרבית של מחזור משכנתאות, עליכם לבחון את ההצעות של הבנקים למסלולים השונים, בין אם זה בבנק שלכם ובין אם זה בבנקים אחרים. ניתן להשתמש באמצעות חברה חיצונית שתבדוק עבורכם את כל האופציות תמורת כל שהיא. כך תקבלו את המסלול הנכון ביותר עבור התנאים שלכם. 

המשכנתא הטובה ביותר עבורכם תהיה זו בעלת הריבית הנמוכה ביותר ושיטת ההחזרה הנוחה ביותר. מכיוון שהמשכנתא הראשונה נלקחה בתקופה כל שהיא בחיים שלכם, בהיותכם במצב כלכלי מסוים, עליכם לבחון את המשכנתא החדשה בהתאם למצבכם הכלכלי כיום ובהתאם למצב השוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה