יום שני, 25 בינואר 2016

בחירת ייעוץ משכנתאות



הידעתם כי אין זה מספיק להתייעץ עם היועץ של הבנק למשכנתאות, כאשר רוצים למחזר משכנתא או אפילו לקחת משכנתא חדשה? כמו כמעט בכל תחום בחיים, צריך לקבל חוות דעת נוספת, ולא להסתמך על חוות הדעת הזאת שנותן לכם יועץ המשכנתאות בבנק שלכם. במקביל, ניצב בפניכם מכשול מסוים, מכיוון שתחום ייעוץ משכנתאות הוא תחום פרוץ למדי, אשר לא חלים עליו פיקוח או רגולציה, וכל אדם אשר מעוניין בכך יכול להיות יועץ למשכנתאות, גם אם מדובר באדם שהוא כלל לא מקצועי וזה עיסוקו המשני, היזהרו שלא ליפול לידיו של איש כזה. זאת לעומת תחומים אחרים על יועצי פנסיה או השקעות.



איך תבחרו ייעוץ משכנתאות?
קודם כל מומלץ לכם לערוך סקר שוק. אל תתרשמו ואל תסמכו רק על יועץ למשכנתאות אחד. כמו שלא מומלץ לכם לחתום ולסגור עם הבנק הראשון אשר מציע לכם מסלול של משכנתא, אלא עליכם לבצע סקר שוק בין הבנקים השונים, כך גם עליכם לעשות כאשר מדובר על ייעוץ משכנתאות. מומלץ לכם לבדוק לפחות שניים או שלושה יועצי משכנתאות ולראות אל מי אתם יותר מתחברים וכן מי מבין יועצי המשכנתאות מתחייב בפה מלא לתת לכם הצעה טובה יותר מאשר נתן לכם הבנק.

חשוב מאוד שתדרשו מאת ייעוץ משכנתאות ניסיון. יועץ מקצועי צריך להיות בעל מינימום חמש שנות ניסיון בתחום הבנקאות, וכן היועץ חייב לעבוד בעברו בבנק. מי שעבד בעברו בבנק מכיר את המערכת מבפנים, ומבין איך ואיפה ניתן להשיג את התנאים הכי טובים עבורכם בתור הלקוחות שלו. יועץ משכנתאות אשר לא עבד מעולם בבנק לא יהיה מסוגל לעשות את הדברים הללו עבורכם. כדאי שתבחרו יועץ מקצוע אשר קיבלתם עליו המלצות ממישהו קרוב ושהוא חסך לו עלויות ניכרות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה